Saturday, June 06, 2009

 

٤:۵٠.هشتاد و هشتمین هفته‌نامه: فراگير‌‌ ِ ١۷ زيرْبخش ِ تازه‌ي ِ خواندني، ديدني و شنيدني



يادداشت ويراستار


شنبه شانزدهم خرداد ماه ١٣٨٨ خورشيدي
(ششم ژوئن ٢٠٠٩)


گفتاوَرد از داده‌هاي اين تارنما بي هيچ‌گونه ديگرگون‌گرداني‌ي متن و با يادكرد از خاستگاه، آزادست.




You can use any part of this site's content without any change in the text, as long as it is referenced to the site. No need for permission to use the site as a link.


Copyright-Iranshenakht©2005- 2009


All Rights Reserved




۱. ایرانی كیست؟ چگونه می‌توان ایرانی بود؟


گفتاری شیوا و زیبا و یادمانی ار استاد ِ زنده‌یاد، دکتر عبدالحسین زرّین‌کوب



من وقتی در باب گذشته‌ی ایران تأمل می‌كنم از این كه ایرانی‌ها دنیا را به نام دین یا به نام آزادی به آتش و خون نكشیده‌اند، از این كه مردم سرزمین‌های فتح شده را قتل عام نكرده‌اند و دشمنان خود را گروه‌گروه به اسارت نبرده‌اند، از این كه در روزگار قدیم یونانی‌های مطرود را پناه داده‌اند؛ ارامنه را در داخل خانه‌ی خویش پذیرفته‌اند؛ جهودان و پیغمبرانشان را از اسارت بابل نجات داده‌اند؛‌ از این كه در قرن‌های گذشته جنگ صلیبی بر ضد دنیا راه نینداخته‌اند و محكمه‌ی تفتیش عقاید درست نكرده‌اند؛ ازین كه ماجرای سن بارتلمی نداشته‌اند و با گیوتین سرهای مخالفان را درو نكرده‌اند؛ ازین كه جنگ گلادیاتورها و بازی‌های خونین با گاو خشم‌آگین را وسیله‌ی تفریح نشمرده‌اند؛ ازین كه سرخ‌پوست‌ها را ریشه‌كن نكرده‌اند و بوئرها را به نابودی نكشانیده‌اند؛ ازین كه برای آزار مخالفان ماشین‌های شیطانی شكنجه اختراع نكرده‌اند و اگر هم بعضی عقوبت‌های هولناك در بین مجازات‌های عهد ساسانیان بوده است آن را همواره به چشم یك پدیده‌ی اهریمنی نگریسته‌‌اند و ازین كه روی هم رفته ایرانی‌ها به اندازه‌ی سایر اقوام كهنسال دنیا نقطه‌ی ضعف اخلاقی نشان نداده‌اند احساس آرامش و غرور می‌كنم.


خاستگاه رایان پیامی از مهدی جلیل خانی - تهران


در باره ی کارنامه‌ی ِ دکتر زرّین‌کوب، در ابن جا بخوانید ↓
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%DA%A9%D9%88%D8%A8


۲. نگاهی به کارنامه ی ِ یک دانشمند ِ ایرانی در گستره‌ی ِ جهانی


متن ِ گفتار ِ دکتر فرهاد قابوسی در باره ی ِ زنده‌یاد دکتر محسن هشترودی را در این جا بخوانید ↓



http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=21190


خاستگاه رایان پیامی از پیام جهانگیری- شیراز


نیاز ِ ما ایرانیان به دریافت ِ درستی از خود و از غرب


متن ِ گفت و شنود با استاد مرتضی ثافب فر را در این جا بخوانید ↓
http://saghebfar.ilssw.com/pages.php?id=51&cat=sm


خاستگاه : رايانْ پيامي از ایمان خدافرد- تهران


٤. پی‌جوی‌ی ِ چند لغت در شاهنامه (واپسین بخش)


گفتار ِ دکتر داریوش آشوری را در این جا بخوانید ↓
http://ashouri.malakut.org/


خاستگاه : رايانْ پيامي از داریوش آشوری- پاریس


٥. روی‌کرد ِ «سهراب سپهری» به طبیعت از دیدگاه ِ «کریشنامورتی» و «اوشو»، دو صوفی‌ی ِ هندی



در این جا بخوانید ↓
http://www.rouznamak.blogfa.com/post-517.aspx


خاستگاه : رايانْ پيامي از مسعود لقمان - تهران


۶. آموزش ِ دیگری در گستره‌ی ِ گاهان‌شناسی (دنباله)



In a message dated 5/8/2009 12:31:06 AM Pacific Daylight Time, solvolant@yahoo. com writes:
My dear teacher Ostad Jafarey,
You know me well, but allow me to remind other readers that our relationship as a student and teacher does go back some fifty five years now. I do read the Gahan over and over and have done so religiously in the past. Some students are dumb and I must be one of the dumbest students that any teacher could have ever wished for because I still do not get what you are trying to teach about the make-up of the God of Zaratustra.
Adjectives are what we humans can pile up on one another, but can we do so with
God too and get away with it? Our child comes home with a report-card and on it the teacher comments that Jonny is a good kid, he has got an A in math and A+ in spelling; he is A++ in sports and this list goes on and on until we get the picture that Jonny is truly an outstanding kid and a jolly great little chap. But this is Jonny and not God; we can not make such a report-card about God in order to explain what a clever little God we have got on our hand! No matter how loud we shout how great our God is, in fact if we go shout from rooftops that Mazda is GRRRREEAATTTT and the GGGRRREEEAAATTTEESS ST ten times a day, all we are doing is making such a God smaller and smaller.
Your descriptions reduces Mazda into some clever little God that Zaratustra invented and that if we want to call ourselves Zoroastrians, we have to become good little lambs of Zaratustra and bow down to the clever God he invented and called Mazda. This formula does not satisfy my thirst any longer. We must describe exactly what Ahoora and Mazda are rather than just pin adjectives on their fragile structures. Gods that MAKE things but are not part of what they have made are carpenter gods. Carpenter gods do not get any bigger by the fantastic adjectives we pin on them, in fact the more fancy the adjectives get, the smaller the god gets.
Let us go over some of the adjectives that have been pined on Mazda in your response to me. "God is wise. He is the wisest. He is knowing, the most knowing. He knows best the past, present, and future. He remembers all that exists….etc.etc". Here God sounds like the CIA, KGB, and Mosad rolled into one, and since we are all afraid of those entities, here we must be even more afraid of such a God.
"God is mighty. He is the mightiest. He is the greatest. He is powerful, most powerful. He is ruling-at-will. " --- He is the mightiest compared to what? ---He is the most powerful compared to what?-- All these cooperative adjectives work when we have something on the other hand to compare our God to. What is on the other hand with which we are comparing God?
You also say that "God is of one-accord with asha". Now this is a very important statement. Asha is the LAW that governs ALL that is going on in the Cosmos. Think of Gravity as Asha; we do not go around saying that "Gravity is Progressive, Gravity is Kind, Gravity is Wise, …etc…etc." Gravity is Gravity and its laws to be studied and understood. No amount of kiss kiss love love will change an iota of the laws of gravity. If Ahoora Mazda and Asha are One and the same, we do not need all those flowery adjectives any more. If they are not one and the same, then the problem becomes for us to describe in what way they are different.
Forgive me if I am too dumb to get what you are trying to teach about Zaratustra and Mazda. I bow down and kiss your hand for you are senior to me and were my teacher once. May your other students be more intelligent than I and not disturb your serenity long after you think you are finished with teaching them.
Mehr Afzoon,
Parviz Varjavand,

San Francisco Bay Area, Northern California


My dear Varjavand,
Dorud pas az dorud!
Why think of introducing a kid? Why think of belittling? Why not a high personality to a great gathering? What would the person-in-charge use? Adjectives as nouns, phrases, and sentences to describe that personality. That would not amount to belittle the high personality, but to present a virtual view of his/her qualities, definitely less than what the personality is in actuality. No belittling and no aggrandizing but only describing and that too in as much as the audience get a good idea of the him/her, whom they will be understanding and appreciating more and more in leading their life of Good Thoughts, Good Words and Good Deeds.
This is what Zarathushtra has done and that too at a time when the people had vague notions and fantastic fancies about gods and goddesses. He describes the “Mazda Ahura -- Super-Intellect Essence,” he has discovered in his searches and researches of over 20 years. Zarathushtra is what he is, a Maanthran, a thought-provoker, a true teacher, a good guide.
Is a creator of any of our inventions, from the Neolithic stone instrument to the ultra-modern Internet, a “CIA, KGB, and Mosad rolled into one” when he/she takes a very good care of his/her invention?
Are the human being and the principles of living the same? It is Mazda, Super-Intellect, that has created Asha, Precision and many more Principles of Existence to make the Creation a progressive Cosmos.
I do not want to go any further. Please, take it with cool consideration and see what Zarathushtra states, and then make any remarks. Also see the difference between what Zarathushtra provokes his audience to think bright and choose right, and those who direct their sheep and slaves what to do and what not to do in total obedience.


Mehr Afzoon,
Ali A. Jafarey,

Buena Park, Southern California





خاستگاه: رايانْ پيامي از دکتر علی‌اکبر جعفری- کالیفرنیا


۷. جُنگی از گفتارهای ِ شاهنامه‌شناختی در بخش ِ ویژه‌ی ِ "دکتر جلال خالقی مطلق " در تارنمای ِ «نوف»



در این جا بخوانید ↓
http://www.noufe.com/persish/Khaleghi/khaleghi.htm


خاستگاه: رايانْ پيامي از نوشین شاهرخی - آلمان


۸. پس از هفتاد سال: سفرنامه‌ی ِ "شهزاده‌ی ِ سمرقندی" : گزارش ِ سفر ِ نوروزی‌ی ِ یک بانوی ِ تاجیک ِ جدامانده از میهن ِ فرهنگی‌اش ایران

شهزاده‌ی ِ سمرقندی

تمرین ِ "حجاب" برای ورود به ایران


در این جا بخوانید و ببینید و بشنوید ↓

http://zamaaneh.com/movie/2009/05/post_161.html


خاستگاه: رايانْ پيامي از بهروز بیگدلی - بریزبن، استرالیا


۹. "مرزهای ِ مخدوش ِ جغرافیای ِ تاریخی‌ی ِ ما" و"بایستگی‌ی ِ نگاه‌داری‌ی ِ گویش‌های ِ ایرانی": دو گفت و شنود با یک پژوهنده


در این جا بخوانید ↓
http://rouznamak.blogfa.com/post-518.aspx


خاستگاه : رايانْ پيامي از مسعود لقمان - تهران


١٠. نشر ِ بخشی از "ناتنی‌ها" (یادداشت‌های روزانه‌ی ِ «دکتر پرویز رجبی») در روزنامه‌ی ِ اعتماد


در این جا بخوانید ↓
http://www.etemaad.ir/Released/88-02-10/308.htm


خاستگاه: رايانْ پيامي از پیام جهانگیری- شیراز


١١. نشریّه‌ی ِ الکترونیک ِ «دیده‌بان ِ ایران»: رسانه‌ی ِ فرهنگی‌ی ِ امروزین و پیش‌رَو


در این جا ببینید و بخوانید
http://apadana.persiangig.com/ketab/dideban-1.pdf


خاستگاه: رايانْ پيامي از محسن قاسمی شاد- تهران


١۲. مجلّه‌ی ِ بُخارا به هفتادمین دفتر رسيد.



هفتادمين شماره مجله بُخارا با مقالاتي از شفيعي كدكني، ژاله آموزگار، عزت الله فولادوند، دكتر باطني، محمود دولت آبادي، داريوش شايگان، محمد علي موحد، جمشيد ارجمند،انور خامه اي ، عبدالحسين آذرنگ و... و با شعري منتشر نشده از سيمين بهبهاني منتشر شد و از روز يكشنبه 10 خرداد 1388 در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.
با هم نگاهي داريم بر فهرست اين شماره بُخارا :
يادداشت‌ سردبير
از اينجا و آنجا و ماجراهاي‌.... / علي‌ دهباشي‌ 9
فلسفه‌
آرتور كوستلر / جرج‌ ارول‌ / دكتر عزت‌الله‌ فولادوند 18
زبانشناسي‌
استعمال‌ «كه‌، ديگه‌، آخه‌،ها» / دكتر محمدرضا باطني‌ 39
فرهنگ‌
نگاه‌ محلي‌، نگاه‌ جهاني‌ / عبدالحسين‌ آذرنگ‌ 53
نقد ادبي‌
هنر شفيعي‌ كدكني‌ در تصحيح‌ عطار / دكتر محمد علي‌ موحد 64
خاطراتي‌ از مارسل‌ پروست‌ / سيدوني‌ گابريل‌ كولت‌ / اصغر نوري‌ 70
ايرانشناسي‌
تازه‌ها و پاره‌هاي‌ ايرانشناسي‌ (62) / ايرج‌ افشار 77
درياي‌ پارس‌ از ديرباز / دكتر ژاله‌ آموزگار 115
پنج‌ قرن‌ دموكراسي‌ در ايران‌ باستان‌ / همايون‌ صنعتي‌زاده‌ 122
نشريه‌ مطالعات‌ ايراني‌ (41) / ياسمين‌ ثقفي‌ 132
يادداشت‌هايي‌ از ژاپن‌
از چشمة‌ خورشيد (22) / دكتر هاشم‌ رجب‌زاده‌ 139
كتاب‌ و كتابخواني‌
مشهد و كتابفروشي‌هاي‌ پنجاه‌ سال‌ پيش‌ / دكتر محمدرضا شفيعي‌ كدكني‌ 167
تاريخ‌ نشر كتاب‌ در ايران‌ (2) / عبدالحسين‌ آذرنگ‌ 186
انديشه‌
آميزش‌ افقها / دكتر داريوش‌ شايگان‌ / كامران‌ فاني‌ 198
سفرنامه‌
شرحي‌ بر سفرها ونوشته‌هاي‌ ادوارد لين‌ / جيسون‌ تامپسون‌ / دكترحسن‌ كامشاد 208
موسيقي‌
واگنر چگونه‌ درگذشت‌؟ / ارنست‌ ويلهلم‌ هاينه‌ / علي‌ اسديان‌ 228
طنز
چگونه‌ از علامت‌ «سه‌ نقطه‌» استفاده‌ كنيم‌؟ / امبرتو اكو / سحر كريمي‌مهر 239
شعر جهان‌
شعر كارلس‌ ريبا / رامون‌ گاژا و فريده‌ دكترزاده‌ 245
شعر فارسي‌
مراد / سيمين‌ بهبهاني‌ 253
سياهة‌ عمر / محمد ابراهيم‌ باستاني‌ پاريزي‌ 255
در وصف‌ بهار / حسين‌ مصاحبي‌ نائيني‌ 257
اي‌ بخت‌ همايون‌ غزل‌ / افسانه‌ يغمايي‌ 258
.... بمان‌! / حسين‌ اكبري‌ 259
پرواز انديشه‌ / دكتر داريوش‌ صبور 260
ساقي‌ نامه‌ / جمشيد ارجمند 262
طلوع‌ / احمد وثوق‌ احمدي‌ 263
چهار شعر / احمد شاهين‌ 264
بي‌قراري‌ / فريده‌ رازي‌ 270
در آغوش‌ خراسان‌ / محمد علي‌ عجمي‌ 271
گم‌ شده‌ / حسين‌ اسماعيلي‌ 272
دو شعر / خسرو شافعي‌ 273
دو شعر / سارا مسينايي‌ 275
رونمايي‌ ترجمه‌ هلندي‌ جاي‌ خالي‌ سلوچ‌
گزارش‌ مراسم‌ رونمايي‌ ترجمه‌ هلندي‌ «جاي‌ خالي‌ سلوچ‌» / ترانه‌ مسكوب‌ 277
مترجمان‌ زبان‌ خاموش‌ تفاهم‌ / محمود دولت‌آبادي‌ 283
قلم‌ قدرتمند نويسندة‌ ما / محمد علي‌ سپانلو 287
مجموعه‌ مطالعات‌ ايران‌ باستان‌
گزارش‌ مراسم‌ رونمايي‌ از مجموعة‌ مطالعات‌ ايران‌ باستان‌ / علي‌ دهباشي‌ 291
كارنامة‌ مجموعة‌ مطالعات‌ ايران‌ باستان‌ / مهندس‌ تورج‌ اتحاديه‌ 294
هفت‌ خوان‌ رسيدن‌ به‌ ايران‌ باستان‌ / ايرج‌ افشار 299
كتيبه‌هاي‌ هخامنشي‌ و لوكوك‌ / دكتر ژاله‌ آموزگار 311
كتاب‌ گِل‌نبشته‌هاي‌ باروي‌ تخت‌ جمشيد / دكتر عبدالمجيد ارفعي‌ 316
عصر پنجشنبه‌ها در بخارا
يادداشتي‌ دربارة‌ عصر پنجشنبه‌ها در بخارا / علي‌ دهباشي‌ 322
گزارشي‌ از جلسه‌ حضور پيروز سيار در بخارا / ساناز چيت‌ ساز 339
و گزارشي تصويري از عصر پنج شنبه ها با عكس هايي از: انورخامه اي، گلي ترقي،
دكتر حسن كامشاد، دكتر محمد تقي غياثي ، پري زنگنه، ژاله آموزگار،سيمين بهبهاني، دكتر شهريار عدل، محمود دولت آبادي، دكتر حسن عشايري ، دكتر جلال خالقي مطلق و...
سالگرد دكتر فريدون‌ آدميت‌
گزارش‌ مراسم‌ سالگرد فريدون‌ آدميت‌ / شهاب‌ دهباشي‌ 349
فريدون‌ آدميت‌ و اين‌ پرندة‌ كوچك‌ / محمود دولت‌آبادي‌ 359
آدميت‌ به‌ ما «تأمل‌ در تاريخ‌» را آموخت‌ / جواد مجابي‌ 365
پيام‌ بزرگ‌ آدميت‌ : اميد / محمد علي‌ سپانلو 370
جشن‌ نامة‌ همايون‌ خرم‌
گفتگو با همايون‌ خرم‌ / علي‌ دهباشي‌ و رضا يكرنگيان‌ 376
شب‌ مهندس‌ همايون‌ خرم‌ / بدري‌ نكوروح‌ 420
كارنامة‌ زرين‌ استاد همايون‌ خرم‌ / علي‌ دهباشي‌ 425
همايون‌ خرم‌ و عرصة‌ موسيقي‌ ايراني‌ / دكتر محمد سرير 429
چهرة‌ خوشنام‌ موسيقي‌ ايراني‌ / فرهاد فخرالديني‌ 437
پيامي‌ از آنسوي‌ درياها / تورج‌ نگهبان‌ 438
حقانيت‌ هنر و موسيقي‌ / رضا يكرنگيان‌ 441
بررسي‌ و نقد كتاب‌
باز هم‌ دربارة‌ يادداشت‌هاي‌ علم‌ / محمود طلوعي‌ 448
مردان‌ و زناني‌ كه‌.... / فرزانه‌ قوجلو 454 ( معرفي كتاب نام آوران ايران ـ نوشتة دكتر عباس ميلاني)
شاخه‌هاي‌ شوق‌ بهاءالدين‌ خرمشاهي‌ / م‌. ف‌. سخن‌ 463
روايت‌ ميلوان‌ جيلاس‌ از استالين‌ / جواد ماه‌زاده‌ 466
فروپاشي‌ نظرية‌ ماركسي‌ شهر / هاشم‌ بناپور 472
اجاق‌ سرد همسايه‌ / محسن‌ حيدريان‌ 477
مترجمان‌، خائنان‌ / ياسمين‌ ثقفي‌ 481
گسست‌ يك‌ ملت‌ / مهدي‌ شفقتي‌ 487
پديده‌شناسي‌ تطبيقي‌ شعر پهلواني‌ / سيما سلطاني‌ 490
در جستجوي‌ زمان‌ از دست‌ رفته‌ / سحر مازيار 496
آينه‌ ناديده‌ها / عهديه‌ دوشيري‌ 499
حباب‌ آرزو در ساية‌ جنگ‌ / ترانه‌ مسكوب‌ 505
ياد و يادبود
گرگ‌ اجل‌ يكايك‌ از اين‌ گله‌ مي‌برد / دكتر انور خامه‌اي‌ 509
-------------------------------------
تماس با بخارا :
تلفن همراه سردبير : 1300147-0912
فاكس : 88958697
پست الكترونيك :

dehbashi.ali@gmail.com
نشاني مجله بخارا در اينترنت :

http://www.bukhara-magazine.com/



شرايط اشتراك مجله بخارا:
بهاي اشتراك سالانه مجله بخارا در داخل كشور و شش شماره با احتساب هزينه پست پنجاه هزار تومان است. متقاضيان مي توانند وجه اشتراك را به حساب جاري 0100009347007 بانك صادرات شعبه 774 اوايل خيابان ميرزاي شيرازي به نام علي دهباشي واريز كنند و اصل برگه را با نشاني دقيق ( با قيد كد پستي ) به نشاني : تهران ـ صندوق پستي 166-15655 ارسال كنند يا به شماره 88958697 فاكس كنند.


خاستگاه: رايانْ پيامي از علی دهباشی- تهران


۱۳. پیوند به پانزده پژوهش، چهارده تارنمای ِ فرهنگی و بیست و سه تصویر


در این نشانی ها بخوانید و ببینید↓




A Conversation with Dr. Naser Fakouhi about ''Nation, Citizen and National Unity''
http://www.anthropology.ir/node/3786
Theosophic Religion and Nothing, by Dr. Aramesh Doustdar
http://www.aramesh-dustdar.com/index.php/article/81/
Prophetic Religion and Being, by Dr. Aramesh Doustdar
http://www.aramesh-dustdar.com/index.php/article/82/
The Relationship between Human with the World and the God in Prophetic Religion and Theosophic Religion, by Dr. Aramesh Doustdar
http://www.aramesh-dustdar.com/index.php/article/83/
A Conversation with Khosro Naghed on German's Contemporary Literature
http://www.anthropology.ir/node/3829
The Main Groundworks of the Social Democracy's Success, by Ahmad Seif
http://www.anthropology.ir/node/3867
Globalization and Post Modernism, by Niloufar Chini Chian
http://www.etemaad.ir/Released/88-03-12/181.htm
A Conversation with Dr. Bijan Abdolkarimi on ''The Role of Heidegger in Iran''
http://www.etemaad.ir/Released/88-03-06/181.htm
A Sociological View to the Philosophy, by H. Agha Mohammadi
http://www.etemaad.ir/Released/88-02-30/181.htm
Phenomenology of Hermeneutic, by Sahand Sattari
http://www.etemaad.ir/Released/88-02-30/181.htm#145639
Machiavelli and Renaissance, by Mina Shahmiri
http://www.etemaad.ir/Released/88-02-24/256..htm
A Conversation with Khosro Naghed on his Book ''Some Articles from Leszek Kołakowski''
http://www.anthropology.ir/node/3899
A Conversation with Dr. Hosein Ali Nozari on his Book, Entitled ''Rethinking of History'', by M. Milani
http://www.etemaad.ir/Released/88-02-24/175.htm
A Conversation with Kamran Fani about the Historiography of Philosophical Texts in Iran, by M. Milani
http://www.etemaad.ir/Released/88-02-26/175.htm
Settling the Account, by Dr. Esmail Nooriala
https://newsecul.ipower.com/2009/06/05.Friday/060509-Esmail-Nooriala-Settling-the-accounts.htm
*
Also please see the below links:
http://www.anthropology.ir/node/3618
http://www.rouznamak.blogfa.com/post-512.aspx
http://rouznamak.blogfa.com/post-515.aspx
http://www..anthropology.ir/node/3902
http://www.etemaad.ir/Released/88-03-09/183.htm#146789
http://www.anthropology.ir/node/3812
http://www.etemaad.ir/Released/88-02-26/260.htm
http://www.rouznamak.blogfa.com/post-517.aspx
http://www.anthropology.ir/node/3884
http://www.anthropology.ir/node/3789
http://www.etemaad.ir/Released/88-03-11/166.htm#147041
http://www.anthropology.ir/node/3842
http://www.etemaad.ir/Released/88-02-30/175.htm#145628
http://www.etemaad.ir/Released/88-02-21/179.htm
*
Picture’s links:
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802100093
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802040368
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802211107
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802210343
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802210162
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802081260
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802170422
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802170328
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802161293
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802210555
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802231043
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802231288
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802231239
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802270528
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802270154
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8802290149
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8803020441
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8803040149
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8803040509
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8803040039
http://www.farsnews.com/imgrep..php?nn=8802201091
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8803090634
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8803100238



خاستگاه: رايانْ پيامي از پیام جهانگیری- شیراز


١۴. دو شماره‌ی ِ پیوسته‌ی ِ نامه‌ی ِ بهارستان، نشریّه‌ی ِ ایرانی-جهانی‌ی ِ پژوهش‌های ِ دست‌نوشت‌شناختی (ویژه‌نامه‌ی ِ یک‌صدمین سال ِ زادروز و چهلمین سال ِ درگذشت ِ «استاد دکتر مهدی بیانی»)





خاستگاه : دفتر ِ نامه‌ی ِ بهارستان- تهران


١٥. "مجموعه‌ی ِ اسناد ِ احمد متین‌دفتری": دفتر ِ مهمّی از سندهای ِ تاریخی‌ی ِ دوران ِ ملی‌کردن ِ صنعت نفت



خاستگاه: رايانْ پيامي از دکتر هدایت‌الله متین‌دفتری- پاریس



١۶. نگاهی به داستانی کوتاه از زنده یاد «دکتر غلامحسین ساعدی»: نوشته ی ِ "نوشین شاهرخی"





در این جا بخوانید ↓

http://www.noufe.com/persish/BarresiKetab/Matn/saaedi.htm



١۷. یادی از «هوشنگ گلشیری» در سال روز ِ خاموشی ی ِ اندوهبار ِ او





فردا سال روز ِ خاموشی ی اندوهبار ِ دوستم هوشنگ گلشیری، نویسنده ی توانا و سرآمد ِ روزگارماست. درگذشت ِ گلشیری در اوج ِ کنش ِ ادبی ی ِ او، ضایعه و خسران ِ بزرگ و جبران ناپذیری برای ِ ادب ِ معاصر بود. داغ ِ از دست رفتن ِ او، همواره بر دل ِ من و همه ی خانواده و دوستان و دوستدارانش تازه است. یادش گرامی و راهش پررهرو باد!

*

دوستم نوشین شاهرخی، نگرشی داشته است بر داستان ِ بره ی گم شده ی راعی، نوشته ی گلشیری که امروز پیوندنشانی ی نشرگاه ِ آن را از آلمان به این دفتر فرستاد و من آن را با سپاسگزاری از او، در این جا می آورم. ↓

http://www.shahrzadnews.org/index.php?page=2&articleId=1621




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?