Tuesday, April 07, 2009

 

هُشدار به همه‌ی ِ ایرانیان: پیام ِ فوری و مهمّ ِ دکتر شاهرخ احکامی



اشاره ی ِ ویراستار


"باورکنید این حرف، بازی نیست! شوخی نیست!"


چهارشنبه نوزدهم فروردین ۱۳۸۸
هشتم آوریل ۲۰۰۹


میراث ایران ماهانه، شماره ۳۹، فروردین ۱۳۸۸


یادداشت سردبیر




Cover.pdf (383KB)


گرچه چند روزی از آغاز سال نو می‌گذرد، ولی هنوز در سرتاسر دنیا عزیزانی كه نوروز برایشان پدیده‌ای سنتی، ملی و باستانی است، آن را تا فرا رسیدن سیزده بدر جشن می‌گیرند. در این ایام بازهم برای همه ایرانیان و خوانندگان وفادار «میراث ایران» پیروزی و شادی را آرزو می‌كنم.
در میان تحولات سریع اوضاع جهان، هنوز هم با وجود روی كار آمدن دولت جدید آمریكا، اخبار نگران‌كننده‌ای درباره ایران به چشم می‌خورد. متأسفانه به نظر می‌رسد از بارقه امیدی كه با آغاز كار دولت جدید آمریكا در ایران و در میان ایرانیان درخشیده بود، اگر به كاملاً به خاموشی نگراییده باشد، امید زیادی هم برای صلح و آرامش نیست. تذكرات دوپهلوی آقای باراك حسین اوباما در اروپا، گفته های ژنرال پتریوس در كنگره آمریكا، آمادگی پلیس نیویورك[؟؟؟] در صورت حمله اسرائیل به ایران، خط و نشان كشیدن آقای نتانیاهو نخست وزیر جدید اسرائیل و گفته‌های ضد و نقیض سران جمهوری اسلامی، همه و همه نشان از وقایع بسیار شوم و ویرانگرانه‌‌ای دارند. گفته‌ها و مصاحبه‌های اخیر سخنگوی جمهوری اسلامی و حرف‌های رئیس جمهوری اسلامی و سایر سران، انكار حقانیت اسرائیل و بودن آن بر روی نقشه خاورمیانه از یك طرف، تهدید و گفته‌های آقای نتانیاهو كه سالیان درازی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش همیشه طرفدار مقابله شدید و جنگجویانه با ایران بوده، احتمال وقوع جنگ علیه ایران و نهایتاً برافروختن جنگ در خاورمیانه را بیشتر كرده است. این لج و لج‌بازی‌های سران دولت‌ها و حاضر نشدن سر میز مذاكره می‌تواند باعث فاجعه عظیمی برای میلیون‌ها بی‌گناه ایرانی، اسرائیلی و دیگر ساكنان خاورمیانه گردد.
سران دولت‌های اسرائیل و جمهوری اسلامی، شاید با تاریخ همزیستی و همیاری یهودیان و ایرانیان در طول هزاران سال گذشته آشنایی نداشته باشند و یا عمداً آن را انكار كنند. امپراطور ایران خشایارشاه، ملكه استر یهودی تبار را به همسری انتخاب و وی را شاهبانوی ایران ساخت و مردی صلح‌جو چون مردخای را از مشاوران خود ساخت. در طول تاریخ پرافتخار ایران تنها پیامبری كه نقش نخست‌وزیری داشت، دانیال بود.زندگی و همسایگی و یاری یهودیان و ایرانیان ریشه‌ای عمیق و ناگسستنی دارد و به این سهولت و به صرف دیوانگی و نادانی عده‌ای جنگجو نمی‌تواند از بین برود. در تاریخ معاصر، بسیاری از بهترین موسیقی‌دانان ما یهودی تبار بوده‌اند برای نمونه نام نی‌داودها، همیشه در تاریخ فرهنگ و هنر ایران ضبط است. آیا غم انگیز نیست كه با این زمینه و ریشه‌های عمیق و گسترده ارتباطات تاریخی، نتیجه هولناك انكار نابخردانه موجودیت اسرائیل و یا جنایات شرم‌آور هولوكاست، و از طرف دیگر تهدیدات ویران‌كننده سران اسرائیل، فقط و فقط نصیب مردم بی‌گناه دو طرف خواهد شد. پیش‌بینی دست‌اندركاران قدرت در صورت وقوع این فاجعه شوم، چنان ترسناك است كه پلیس نیویورك را به آماده باش واداشته است....
شاید بسیاری از ما حادثه ننگین و شرم‌آور گروگانگیری و خسارات روحی و مالی و جسمی ناشی از آن از یاد برده‌ایم و غافل از آ‌ن هستیم كه این بار مصیبت بدتر و وحشتناك‌تری نصیب همه ما چه در داخل و چه در خارج خواهد شد. بیاییم و با كمی تفكر و تأمل در این باره، در هر كجای دنیا كه هستیم، یك صدا به سیاستمداران مسؤول فشار آوریم كه مانع جنگ و خونریزی گردند و به مردم اجازه زندگی در آرامش و صلح و صفا داده شود.
بازهم آرزوی صلح و آرامش، پیشرفت و سعادت برای همه جهانیان، به خصوص مردم ستمدیده و مظلوم ایران در هر گوشه دنیا را دارم.


شاهرخ احكامی



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?