Thursday, December 25, 2008

 

شاهد ِ زنده‌ي ِ ديگري بر واقعيّت ِ رويْ‌داد ِ شامگاه ِ روز ِ ٢٨/ ٥/ ١٣٣٢ در راديو اصفهان: پيوستي ديگر بر يادواره ي ِ "ارحام‌صدر"


يادداشت ِ دوّم ِ ويراستار

جمعه ششم دي ماه ١٣٨٧ خورشيدي
(٢٦ دسامبر ٢٠٠٨)


در پي ِ نشر ِ يادواره‌ي ِ هنرمند ِ زنده‌ياد رضا ارحام‌صدر در اين تارنما كه اشاره‌اي به خاطره‌اي از او درمورد ِ سخن ِ معروفش در راديو اصفهان در شامگاه ِ روز ِ ٢٨/ ٥/ ١٣٣٢ را دربرداشت، آقاي تيرداد بُنكدار در اصيل بودن ِ آن خاطره شكّ‌ورزيد و چون آن را با جزم‌هاي ذهني‌اش منطبق نيافته‌بود، به ناروا نادرست و برساخته‌ي ِ اين نگارنده شمرد!
براي من – كه هم خود، آن سخن را از راديو و هم بعدها خاطره‌ي ِ آن و پي‌آمدش را از دهان ِ شخص ِ گوينده‌اش شنيدم و هفته‌ي ِ پيش، به مناسبتْ در يادواره‌ي ِ او آوردم – جاي ِ هيچ گونه چون و چرايي نيست. امّا به منظور ِ آن كه شبهه‌افكني‌ي ِ ناسزاوار ِ آن "آقا" كسي را گمْ‌راه‌نكند، در پيوستي بر يادواره، از سه تن ِ ديگر از شنوندگان ِ آن سخن از راديو اصفهان در آن شامگاه، نامْ‌بُردم كه دو تن ِ از آن‌ها زنده‌اند و در درستي‌ي ِ يادْكرد ِ سومي از آن نيز، كم‌ترين ترديدي وجودندارد.
امروز شاهد ِ زنده‌ي ِ ديگري را هم شناختم. بانو آلما قوانلو، برنامه‌ساز ِ تلويزيون ِ ايرانيان در كاليفرنيا و اجرا كننده‌ي ِ برنامه‌ي ِ فرهنگي‌ي ِ هفتگي‌ي ِ دريچه‌اي بر باغ ِ بسيارْدرخت، در رايانْ‌پيامي به من نوشته‌است:
"...................
هفته‌ي ِ گذشته، برنامه‌ي ِ تلويزيوني‌ي ِ من درباره‌ي ِ ارحام‌صدر بود. من مطلبي را كه شما درباره‌ي ِ ٢٨ مرداد و ارحام نوشته‌ايد، از استاد و آموزگارم دكتر فضل‌الله روحاني هم شنيدم كه خودشان به گوش ِ خود، از راديو شنيده‌بودند و به‌خوبي به ياد مي‌آورند.
آن مطلب را من هم در برنامه‌ام گفتم و بسيار مورد ِ توجّه قرارگرفت. پايدارباشيد.
آلما"



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?