Friday, April 18, 2008

 

دو يادآوري‌ي ِ بايسته: پيوست‌هايي بر يادداشت ِ شنبه ٢٤ فروردين و درآمد ٣: ٧٥، زيرْ بخش ِ٣١ ِ



يادداشت ِ دوم ِ ويراستار


جمعه ٣٠ فروردين ماه ١٣٨٧ خورشيدي
(١٨ آوريل ٢٠٠٨)


يك) در تاريخ ِ شنبه ٢٤ فروردين ماه ١٣٨٧ خورشيدي (١٢ آوريل ٢٠٠٨)، يادداشتي را با عنوان ِ ده دلْ سرود ِ خواندني بر نماهاي ِ ديدني: ارمغان ِ سراينده در بهاران ِ ٨٧ از «حميدرضا مشايخي» نشردادم.
امروز سراينده‌ي آن «ده دلْ‌سرود» در راياپيامي به اين دفتر، يادآوري‌كرده‌بود كه نام ِ وي در آن يادداشت، به‌نادرستي حَميدْرضا نوشته‌شده و درست ِ آن، عَميدْرضاست.
بدين وسيله، براي ِ اين سهو در نگاشت ِ نام ِ آقاي عَميدْرضا مشايخي، از او و ديگرْ خوانندگان ِ گرامي‌ي ِ ايرانْ‌شناخت پوزش‌ْمي‌خواهم و خواهش‌مي‌كنم كه اگر كسي مي‌خواهد «دلْ‌سرود»ها ر ا در جايي بنويسد و يا به نشرگاه ِ آنها بازْبُرد و پيونددهد، در درستْ‌نويسي‌ي ِ نام ِ سراينده دقت‌كند تا اشتباه تكرارنشود.
*
دو «دلْ‌سرود» ِ ديگر را كه آقاي مشايخي بر زمينه‌ي ِ نماهايي زيبا، به پيوست ِ راياپيامش به اين دفتر فرستاده‌ است، پايانْ‌بخش ِ اين يادداشت مي‌كنم. (متأسّفانه، خطّ نگاري ي سروده ها مبهم است و به درستي خواندني نيست و من هم براي ِ خواناكردن ِ آن ها، كاري از دستم برنمي آيد. هرگاه، سراينده روايت ِ بهتر و خواناتر ِ آن ها را بفرستد، جايْ گزين خواهم كرد.)




دو) در درآمد ِ ٣: ٧٥، زيرْ بخش ِ ٣١، به يادواره‌اي نوشته‌ي ِ ثمينه باغچه‌بان براي برادرش زنده‌يادش ثمين و نيز گفتار ِ كوتاه ِ ضبط‌‌ شده‌اي با صداي ثمين پيونددادم. امّا سپس، آگاهي‌يافتم كه نوشته‌ي يادكرده، بخش ِ كوتاهي از متن ِ گسترده‌تري‌ست كه قرارست به زودي در يكي از نشريّه هاي ِ برونْ‌مرزي به چاپ برسد. از آن جا كه برداشتن ِ زيرْبخش ِ يادكرده از صفحه‌ي ايرانْ‌شناخت، نيازمند ِ برهم‌زدن ِ همه‌ي ِ ساختار ِ درآمد ِ ٣: ٧٥ و صرف ِ وقت ِ زيادي‌ست، به اين يادآوري بسنده‌مي‌كنم و چشم به راه ِ نشر ِ روايت كامل مي‌مانم تا در آينده، بدان پيوند دهم.



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?