Friday, November 23, 2007

 

تصوير ِ رهبر ِ گروه ِ باله ي ِ ايران و گزارشي تازه از "سنگْ نوشته ي خارك" : پيوست هايي بر درآمد ِ ٣: ٥٦ - زيربخش هاي ِ ١٥ و ٢٢



يادداشت ويراستار


جمعه ٢ آذر ١٣٨٦
(٢٣ نوامبر ٢٠٠٧)


يك) در درآمد ِ ٣: ٥٦ - زيربخش ِ ١٥، از گروه ِ باله ي ايران، سخن گفتم و به برخي از برنامه هايش اشاره كردم. امّا فراموش كردم كه تصويري از نيما كيان، رهبر ِ اين گروه را همراه آن يادداشت بياورم. اكنون به جبران آن غفلت، تصوير ِ هنرمند ِ نام برده را در اين پيوست مي آورم.




دو) در همان درآمد - زيربخش ِ ٢٢، گزارشي از يافته شدن ِ سنگْ نوشته اي به دبيره ي ميخي ي هخامنشي در جزيره ي خارك را نشردادم. در پايان ِ روز، دوست ِ ايران شناس ِ پژوهنده ام آقاي دكتر رضا مُرادي غياث آبادي، در پيامي مهرآميز به اين دفتر از كوشش ِ آغازين ِ خود، براي ِ خواندن ِ متن ِ سنگْ نوشته ي يادكرده، آگاهي داد كه متن ِ پيام ِ او و نشاني ي ِ پيوند به نشرگاه هاي ِ گزارش ِ آغازينش از درونْ مايه ي سنگْ نوشته را همراه با تصوير روشن تري از آن، با سپاس گزاري از فرستنده، در اين پيوست، مي آورم.



جناب آقای دکتر دوستخواه


هم اکنون که داشتم هفته نامه تازه شما را می خواندم و به کتیبه خارک رسیدم، متوجّه شدم که فراموش کرده ام قرائت مقدّماتی خود را برایتان بفرستم. خوشحال می شوم چنانچه فرصت داشتید، این متن را مطالعه بفرمایید. من نشانی این گزارش را در خبرگزاری میراث فرهنگی و پژوهشهای ایرانی می فرستم، امّا نشانی دوم که مربوط به صفحه خودم است، کامل تر و درست تر است. بسیار سپاسگزار می شوم که از دیدگاه شما بهره مند باشم.



سنگْ ‌نوشته ي ِ خارک
گزارش ِ آغازين از خواندن ِ سنگْ نوشته ي ِ نویافته در جزیره ي ِ خارک



http://www.chn.ir/news/?section=2&id=43508

http://www.ghiasabadi.com/khark_inscription.html



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?