Thursday, July 12, 2007

 

گزارش خبرگزاري ي «فارس» از برگزاري ي آيين رونمايي ي شاهنامه ي ويراسته ي خالقي مطلق در تهران: پيوست دوم بر درآمد ِ١٠ : ٣





يادداشت ويراستار


پنجشنبه ٢١ تير ١٣٨٦


در پي نشر ِ درآمد ِ ٣: ١٠ و پيوست يكم ِ آن در اين تارنما، امروز آگاهي يافتم كه «خبرگزاري ي فارس» در تهران، گزارش ِ فراگيرتر و روشنگرتري از آيين ِ رونمايي ي شاهنامه ي ويراسته ي استاد خالقي مطلق را نشر داده است. براي هرچه رساتركردن ِ گزارش يكم و پيوست ِ يكم ِ آن، نشاني ي گزارش ِ «فارس» را هم -- كه در تارنماي آن خبرگزاري به نام ِ «نامك» نشريافته است، با سپاس گزاري از علي دهباشي كه آن را برايم فرستاد، در دنباله ي اين يادداشت مي آورم



خبرگزاري فارس / اخبار فرهنگي فارس


پنجشنبه ٢١ تير ١٣٨٦


GMT - 12:29 /تهران - ٥٩: ١٥


http://namak.farsnews.com/newstext.aspx?nn=8604190270


بر پايه ي گزارش «فارس»، استاد خالقي مطلق در سخنراني ي خود در آيين ِ يادكرده، در اشاره ي غرورآميز و هيجان انگيزي به چند دهه كار پي گير و فرساينده اش در ويرايش ِ شاهنامه، گفت:
"... روزي ده ساعت، هفته اي هفت روز، شنبه و آدينه و عيد و عزا، هميشه در كار بوده ام و طبيعي است كه اين كار ِ مداوم، خستگي و بيماري و محروميّت مي آورد. بزرگترين محروميّتش اين بود: در ميان ِ خانواده زيستن و خانواده را نديدن؛ بزرگ شدن ِ بچه ها را نديدن! ولي با همه ي اين احوال، اين سالها، سالهاي لذّت هم بود. اصطلاح ِ لذّت، شايد درست نباشد. من كيف مي بُردم و شاهنامه نشئه ي من بود و نوشداروي من بود."


دكتر خالقي مطلق در اين آيين در دستْ خطّي بر جلد يكم ِ چاپ ِ دوم ِ شاهنامه ي ويراسته ي خود، آن را به بنياد دايرة المعارف بزرگ اسلامي -- ناشر ِ اين چاپ -- پيشكش كرد:



از سوي ديگر، راديو فردا، افزون بر گزارشهاي پيشين، گرارش تازه اي را در تارنماي خود نشرداده، كه نشاني ي آن چُنين است:
http://www.radiofarda.com/Article/2007/07/13/20070713123628167.html



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?