Monday, July 02, 2007

 

٣: ٣. مجموعه اي تازه از دستاوردهاي هنرمندي چيره دست



يادداشت ويراستار


سه شنبه ١٢ تير ماه ١٣٨٦


از بيژن اسدي پور، هنرمند نامدار و چيره دست و طرحْ طنزْ نگار ِ استاد و داراي آوازه ي جهانگير، پيش از اين در همين تارنما سخن گفته و نمونه هايي از كارهاي درخشانش را آورده ام.




امروز مژده اي رسيد كه جُنگ ِ تازه اي از كارهاي اين همْ ميهن ِ آگاه و فرهيخته مان در تبعيدگاهش آمريكا نشر يافته است.
بيژن اسدي پور در چند دهه ي گذشته، نخست در ميهن، در كنار هنرمندان نامداري همچون زنده يادان پرويز شاپور و عمران صلاحي، و سپس در غُربت، در گستره ي هنر پويا و پيشرو ِ امروز ايران، درخشيده و آگاهي از نشر ِ اثر ِ تازه اش، خبري خوش و نويدبخش است براي همه ي دوستداران فرهنگ و هنر ايراني.
عنوان برگزيده ي هنرمند براي اين دفتر تازه اش، خود گونه اي طنز ِ زباني يا به تعبير زنده ياد شاپور، كاريكلماتور است.
اين كاميابي ي نو را به هنرمند ارجمندمان و نيز به همه ي هم ميهنان ، شادباش و فرخنده باد مي گويم.
*
اقاي حبيب شوكتي، سردبير ِ كوشنده و فرهنگ گستر ِ تارنماي ِ رسانه، دست به كاري شايسته زده و به شناساندن ارمغان ِ هنري ي نونشريافته ي اسدي پور پرداخته است:

طنزهای بیژن اسدی‌پور در کتاب دوری‌یات منتشر شد

دوری‌یات آخرین کتاب بیژن اسدی‌پور در روزهای پایانی‌ی بهار امسال منتشر شد. همان طور که بیژن در فهرست کتاب دوری‌یات می‌نویسد، اين اثر، در چهار بخش : مقدّمه در ۹ صفحه ٬ تصویر فکاهه و طنز ایران در ۳۳ صفحه ٬ و متن ِ دوری‌یات در ۱۲۹ صفحه ٬ همراه با بخش نامه‌ها، آمده است ...




ويراستار، فرصت را براي سپاسگزاري از آقاي شوكتي غنيمت مي شمارد كه در رسانه ي خود، رويكردي مهر آميز و دلْ گرم كننده به كوشش و كُنِش ِ او در تارنماي كانون پژوهشهاي ايران شناختي داشته است.
*
دنباله ي بررسي و معرّفي ي كتاب ِ دوری‌یات را در اين نشاني بخوانيد:
http://www.resaneh.persianblog.com/



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?