Saturday, June 30, 2007

 

٣: ١ . آغاز ِ سومين سال ِ نشر ِ "ايران شناخت" - برداشتي از آمار



يادداشت ويراستار

شنبه نهم تيرماه ١٣٨٦

تارنماي فرهنگي و ايران شناختي ي ايران شناخت كه در تيرماه ١٣٨٤ آغاز به كار كرد، با نشر٣٧٥ درآمد در سال يكم و ٤٠٠ درآمد در سال دوم، اكنون به آغاز ِ سال سوم ِ خدمت و خويشكاري اش رسيده است.
بر پايه ي گزارش ِ نهاد ِ آمارگيري ي ِ
Motigo Webstats
اين تارنما در اين دوره ي زماني ي دو ساله، بر روي هم ٤٥٠٢٦ تن بيننده و خواننده، به ترتيب در ١٠ كشور استراليا، آلمان، آمريكا، ايران، سوئد، فرانسه، كانادا، بريتانيا، هلند و اسپانيا و شماري نيز در ديگر جاها داشته است. ميزان ِ روي آوران بدين تارنما در كشورهاي ده گانه ي نام برده، بر روي هم ٨/٨٦ درصد و در ديگر كشورها -- كه از آنها نام برده نشده است -- ٢/١٣ درصد از كلّ بوده است.
در اين فاصله ي زماني و به ويژه در يك ساله ي اخير ِ آن، ياران بسياري -- شناخته و ناشناخته -- از ميهن و فراسوي آن، ياري ي بي دريغشان را به ويراستار ارزاني داشته و با فرستادن ِ گزارشها، آگاهي نامه ها، گفت و شنودها، گفتارها، نقدها و تصويرها، به سرشاري ي درونمايه ي اين جُنگ ِ فرهنگي، كمك كرده اند كه بدون آن، ويراستار نمي توانست كار اين تارنما را تا اين حدّ گسترش دهد و فراگير و روزْآمد و اثربخش كند.
عزيزان بسياري در تارنماها يا نشريّه هاي چاپي و رسانه هاي صوتي و تصويري ي خود، بدين تارنما پيوندداده و آن را به خوانندگان و شنوندگان و بينندگان خويش شناسانده اند و برخي نيز به نقل و بازْنشر ِ پاره اي از نشرداده هاي آن پرداخته اند. براي ارج گزاري ي همه ي اين ياريها و پشتيباني ها، در هر مورد، از ياران نام برده و سپاسگزاري كرده ام و در اين جا ديگر نمي توانم از همه ي آنها نام ببرم. پس، يك بار ديگر از همه ي همدلان و دلْ سوزان به گرمي سپاسگزاري مي كنم و اميدوارم كه در سال سوم نيز دستگير و مددكار اين خدمتگزار باشند و افزون بر همه ي ياري هاشان، از رويكرد انتقادي و تحليلي به داده هاي اين تارنما نيز غافل نمانند تا نارسايي ها و ناروايي هاي احتمالي روشن گردد و آنچه در انديشه ي نيك مي گذرد، به گفتار نيك و كردار نيك بينجامد. چُنين باد!



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?