Wednesday, June 06, 2007

 

٢: ٣٧٤. يادواره اي براي نويسنده ي مبارز و فرهيخته ي روزگارمان


هوشنگ گلشيري
اصفهان ٢٥اسفند ١٣١٦- تهران ١٦ خرداد ١٣٧٩

يادداشت ويراستار


از دوست زنده ياد ِ بي همتايم هوشنگ گلشيري، نويسنده ي نامدار و تأثيرگذار در چند نسل از نويسندگان اين روزگار، پژوهنده ي فرهنگ توده (همكار و همگام پوياي من در كار ِ گردآوري ي درونْ مايه ي فرهنگ فارسي ي اصفهاني)، يكي از بُنيادگذاران جُنگ ِ اصفهان، سردبير و همكار قلمي ي بسياري از نشريّه هاي ادبي و عضوِ مبارز ِ كانون نويسندگان ايران، و سرانجام داستان نويس توانا و صاحب سبك عصر ما، خاطره هاي فراوان دارم كه اميدوارم وقتي بتوانم آنها را بنويسم و نشردهم.
امروز (١٦ خرداد)، هفتمين سالگرد ِ خاموشي ي زودْهنگام و زيانْ بار ِ آن فرهيخته مرد ِ روشنفكر و روشنگر است و تنها به اين بسنده مي كنم كه با خاطري اندوهگين، ياد ِ هميشه زنده ي او را گرامي بدارم و كارهاي ِ گراني را كه او در زندگاني ي به نسبت كوتاه شصت و سه ساله اش كرد بستايم و ارج بگزارم.
نشريّه ي فرهنگي - ادبي ي تادانه در شبكه ي جهاني، تازه ترين درآمد ِ خود را ويژه ي گلشيري كرده و مجموعه ي فراگيري از گزارش، گفتار و تصوير و فيلم و صدا از او و نيز از ديگران درباره ي او را در اين ويژه نامه گنجانيده است.
با سپاسگزاري از آقاي يوسف عليخاني، سردبير ِ تادانه، نشاني ي پيوند به اين نشريِّه را در اين جا مي آورم و خوانندگان ارجمند ِ ايران شناخت را به روي آوري بدين ويژه نامه ي ستودني و ارزشمند و ديدن و خواندن و شنيدن درونْ مايه اش فرامي خوانم:
http://www.tadaneh.blogspot.com/



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?