Tuesday, May 15, 2007

 

2: 352. نشر ِ اثري ده جلدي از يك تاريخْ نگار ِ دانشمند: گزارشي مُژده رسان از تهران



يادداشت ويراستار


سه شنبه ٢٥ اُم ِ ارديبهشت ١٣٨٦

دوست ارجمند آقاي مسعود لقمان، امروز در پيامي خشنودكننده از تهران به گزارشي از دو رويداد فرهنگي ي وابسته به هم كه در تارنماي روزنامك نشريافته، پيوند داده است.
خبر ِ خوش ِ مسعود اين است كه اثر ده جلدي ي استاد دكتر پرويز رجبي به نام سده هاي گمْ شده، آشتي با تاريخ




كه تحليل تاريخ پس از اسلام ايران تا پايان دوره ي قاجارها را در بر دارد و دنباله ي اثر پنج جلدي ي همو به نام هزاره هاي گمْ شده (در تاريخ ايران باستان) به شمار مي آيد، به همّت اسماعيل جعفري وارد بازار كتاب شده است.
اين اثر عظيم، كه از مدّتها پيش در پيچ و خم ِ به اصطلاح «صدور ِ جواز ِ نشر» گيركرده بود، سرانجام توانست ازاين «گردنه» ي نفسْ گير بگذرد و جان ِ سالم به در بَرَد و چشم دوستداران تاريخ و فرهنگ ايران را به ديدار خود، روشن كند.




گفتني است كه اين رويداد فرخنده، در آستانه ي بيست و هفتم ارديبهشت، شصت و هشتمين سالگرد زادْروز ِ خجسته ي استاد رجبي، مايه ي خشنودي ي اهل فرهنگ شده است.
در همين زمينه، علي دهباشي سردبير ماهنامه ي بُخارا، در تدارك برگراري ي شب ويژه ي گرامي داشت ِ استاد در شامگاه شنبه ي آينده است. اين انديشه و كردار نيك و سزاوار دهباشي را مي ستايم و به او درود و آفرين مي گويم.
با شادباشي گرم از راه دور به حضور دوست دانشمندم استاد دكتر پرويز رجبي به هر دو مناسبت، نشاني ي پيوند به گزارش آمده در روزنامك را كه فراگير ِ پيشگفتار مؤلّف بر نخستين دفتر ِ اين مجموعه ي ده جلدي نيز هست، با سپاسگزاري از مسعود لقمان براي اين خوشْ خبري و مژده رساني اش، در اين جا مي آورم:
http://rouznamak.blogfa.com/post-43.aspx



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?