Sunday, January 07, 2007

 

يادآوري ي ِ استاد جلال خالقي مطلق: پيوست دوم بر درآمد ِ 2: 180


يادداشت ويراستار

در درآمد ِ 2: 180 امضاي استاد دكتر جلال خالقي مطلق در كنار ِ امضاي شماري ديگر از استادان در زير ِ بيانْ نامه ي ِ تعيين ِ هفته ي ِ نخستين ِ سال ِ ميلادي به عنوان ِ هفته ي ِ فردوسي و بزرگداشت ِ زادْروز ِ او آمده بود.
خاستگاه نشر ِ آن بيانْ نامه، تارنماي ِ انجمن ِ دوستداران ِ شاهنامه بود و اين نگارنده هيچ گونه آگاهي ازچگونگي ي ِ امضاگذاشتن ِ استادان در زير ِ بيان نامه نداشت و هرگاه اشتباهي در اين زمينه رخ داده باشد، روي آور به دست اندركاران ِ انجمن ِ يادكرده است.
امروز دوست ارجمند بانو نوشين شاهرخي، در پيامي از آلمان، به گفت و گوي خود با استاد خالقي در اين زمينه اشاره كرده اند كه متن پيام را با پوزش خواهي از دوست دانشمند دكتر جلال خالقي مطلق و براي رفع شبهه، در اين جا مي آورم:
«....................................................................................................................................
من با دکتر خالقی صحبت کردم، ایشان گفتند که پای این متن را امضا نکرده اند و چون روز تولد فردوسی مشخص نیست، و تنها سال آن مشخص است، تاریخی که ایشان پیشنهاد داده بودند، 25 اسفند برابر با پایان شاهنامه است.
ایشان گفتند که این نظر زنده یاد دکتر شهبازی بوده که دکتر یارشاطر نیز آنرا پذیرفته است. در هر صورت دکتر خالقی خودشان خبر نداشتند که امضایشان پای چنین متنی ثبت شده است. خواستم محض اطلاع، آن را برایتان نوشته باشم.
با مهر و سپاس و درود
نوشین.»



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?