Wednesday, December 20, 2006

 

2: 166. بزرگداشت ِ زادْروز ِ هنرمند ِ سرآمد ِ ايراني در تهران



يادداشت ويراستار
چهارشنبه 29 آذرماه 1385


در پيوست ِ دوم بر درآمد ِ 2: 165، از كوشش و كاميابي ي بانو نيلوفر بيضايي در اروپا سخن گفتم. همزمان، علي دهباشي از تهران خبرداد كه در تدارك برگزاري ي شب ِ بزرگداشت استاد بهرام ِ بيضايي، كارگردانِ سرآمد ِ




نمايش و فيلم ميهنمان و پژوهشگر ِ هنرهاي نمايشي، در پنجم دي ماه به هنگام جشن فرخنده ي شصت و پنجمين سال ِ زادْروز ِ اين هنرمند ِ شايسته در خانه ي هنرمندان تهران از سوي ماهنامه ي بُخاراست.
با درود به دهباشي ي كوشا و پويا براي زمينه سازي ي اين بزرگداشت در پي گيري ي زنجيره برنامه هاي ويژه ي گرامي داشت ِ هنرمندان و فرهيختگان ِ ايراني و جُزْايراني، و با شادباشي گرم از راه دور به دوست ديرينه، بهرام بيضايي براي سالگرد ِ خجسته زادْروزش، متن ِ آگاهي نامه ي بُخارا را در اين صفحه، بازْنشرمي دهم.




بهرام بيضايي در شب بُخارا


پنج دي ماه شصت و هشتمين سال تولد بهرام بيضايي است . فيلمساز ، نمايشنامه نويس ، پژوهشگر و هنرمندي كه در هر اثر خود متفاوت است . و ارج گذاري و قدرداني از بزرگان فرهنگ و هنر اين مرز و بوم در زماني كه هنوز خود در ميان ما حضور دارند رسمي است خوشايند. چنين است كه اين بار مجله بُخارا پس از برگزاري جشن هشتاد سالگي رضا سيد حسيني ، جشن هشتاد سالگي باستاني پاريزي ، يكصد و بيستمين سال تولد ملك الشعراي بهار در صدد برآمده تا با حضور اين هنرمند گرانمايه ، شصت و هشتمين سال تولد او را جشن بگيرد. سه شنبه پنجم دي ماه 1385 ساعت 30/5 بعد از ظهر در تالار بتهوون خانه هنرمندان گرد هم مي آييم تا به همراه بهرام بيضايي و با سخنراني محمود دولت آبادي ، بابك احمدي ، مژده شمسايي ، آيدين آغداشلو ، علي دهباشي و بهروز غريب پور كارنامه زرين ، مؤثر و فراموش نشدني او را در نيم قرن تلاش در حوزه ادبيات نمايشي و سينماي ايران جشن بگيريم. مجلّه ي بُخارا پيش از اين به منظور معرفي و بزرگداشت شاعران و نويسندگان جهان همچون رابيند رانات تاگور ، اوسيپ ماندلشتام ، لويي فردينان سلين ، اومبرتو اكو ، گونترگراس و نيز معرّفي ادبيّات آشوري شب هايي را برگزار كرده است .

 Posted by Picasa



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?