Tuesday, November 21, 2006

 

2: 133. دادخواست براي پاس داشتن ِ ارج ِ يادمان ِ فردوسي: فراخوان براي امضاي دادخواست نامه




ستایشْ سرود ِ خِرَد از: دیباچه ي ِ شاهنامه ي فردوسی با اجراي نوشين دُخت و سهراب انديشه را در اینجا بشنوید
*
گُفتاوَرد از درونمايه هاي اين تارنما در رسانه هاي چاپي و الكترونيك، بي هيچ گونه تغيير و با يادكردازخاستگاه، آزادست.

.Free to use on any web and media, without any changes and with a reference to source

All Rights Reserved. Copyright © 2005-2006, Iran-shenakht

يادداشت ويراستار

امروز با اندوه فراوان خبريافتم كه وزارت نيرو در ايران، ير آن است تا با زير ِ پا گذاشتن ِ ارج ِ آرامگاه و يادمان فردوسي، دكل برق در داخل باغ ِ آرامگاه نصب كند.


آرامگاه شاعر ملّي ي ما و يكي از چند حماسه سراي بزرگ جهان، در چشم ايرانيان و جهانيان، نماد ِ فرهنگ ِ بزرگ ايراني است و هرساله هزاران ايراني و جُز ايراني از گوشه و كنار ِ جهان به ديدار آن مي شتابند تا به يادمان ِ اين حماسه سراي نامدار، ارج بگزارند و در برابر ِ عظمتش به بزرگداشت سر فرودآورند.
افزون بر گردشگران و بازديدكنندگان عادي، در سالهاي 1313 و 1369 به هنگام ِ جشنهاي هزاره ي سرايش شاهنامه و هزارمين سال ِ زادْزوز ِ شاعر، گروه بزرگي از دانشمندان و ايران شناسان جهان از اين يادمان ديدن كردند.
پاسداري از اين حريم ِ ملّي، خويشكاري ي هر ايراني و از جمله، همه ي دست اندركاران دولتي است و هيچ گونه ناديده گرفتن ِ ارج ِ آن پذيرفتني نيست.
با نشر ِ خبر ِ ناخوشايند ِ يادكرده، گروهي از ايرانيان دوستدار فرهنگ ايران و ارج گزاران به نماد اين فرهنگ، متني دادخواستي را براي امضاي همه ي هم ميهنان در شبكه ي جهاني انتشار داده اند. از همه ي خوانندگان اين تارنما خواهش مي كنم كه با رويكرد به نشاني ي زير:
http://www.persianpetition.com/sign.aspx?id=be8ed8dd-172c-46de-9a27-f98bb0a30a82

امضاي خود را در زير ِ اين دادخواست نامه بگذارند و با فرستادن ِ نشاني ي آن براي هركس كه مي شناسند، ديگران را نيز به امضاي آن فراخوانند. با اين اميد كه ايرانيان در ورزيدن ِ اين خويشكاري ي ملّي، درنگ رواندارند و فردوسي ي خداوندگار فرهنگ و ادب و زبان فارسي را در سكوت و تنهايي، بي يار و ياور نگذارند.



Posted by Picasa




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?