Sunday, September 24, 2006

 

2: 80. پذيره ي گرم و پرشور ِ ژاپني ها از نمايشگاه ِ فرهنگ ِ باستاني ي ِ ايران



يادداشت ويراستار
Copyright © 2006-Iran-shenakht


نقل ِ درونمايه هاي اين تارنما در رسانه هاي چاپي و الكترونيك، بي هيچ گونه تغيير و با يادكرد از خاستگاه، آزادست.
Free to use on any web and media, without any change and with a reference to source


به گزارش ايرنا،خبرگزاري ي رسمي ي ايران، برگزاري نمايشگاه "شكوه پرشيا"(شكوه تمدّن پارس) كه هم اكنون در توكيو پايتخت ژاپن برپاست، با پذيره ي گرم و پرشور و بسيار گسترده ي ِ مردم اين كشور رو به رو شده است. اين نمايشگاه از روز دهم مرداد ماه گذشته (اول ماه‌آگست) در موزه متروپوليتن توكيو در منطقه "اوئنو" آغاز شده است و تا روز نهم مهر (اول اكتبر) ادامه خواهدداشت.
در آغاز ِ اين گزارش آمده است:
برگزاري نمايشگاه "شكوه پرشيا"(شكوه تمدّن پارس) كه هم اكنون در توكيو پايتخت ژاپن ادامه دارد با استقبال بسيار گسترده مردم اين كشور روبرو شده است. اين نمايشگاه از روز دهم مرداد ماه گذشته (اول ماه‌آگوست) در موزه متروپوليتن توكيو در منطقه "اوئنو" آغاز شده است و تا روز نهم مهر (اول اكتبر) ادامه دارد. براي كساني كه در منطقه شلوغ اوئنو رفت وآمد مي‌كنند، پوسترها و پرچمهاي برافراشته شده در كنار خيابان‌ها و پياده‌روها جلب توجه مي‌كند. اين پرچم‌ها و پوسترها كه بر روي آن عكسي از جام مارليك مربوط به دوران هخامنشيان مشاهده مي‌شود به برگزاري نمايشگاه شكوه پرشيا در توكيو نيز اشاره دارد.


شويچي يوكي‌يوشي يكي از مسوولان موزه هنري ملي شهر توكيو روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار "ايرنا" گفت كه اين بزرگترين نمايشگاهي است كه تاكنون در ژاپن براي معرفي شكوفايي تمدن پارس برگزار مي‌شود. يوكي‌يوشي افزود كه آخرين نمايشگاه پيرامون ايران باستان حدود پنجاه سال پيش از اين در ژاپن برگزارشد و به همين دليل مي توان گفت كه پس از نزديك به ‪
نيم قرن ژاپني‌ها دوباره فرصت گرانبهايي براي ديدن و آشنايي بيشتر با تمدّن كهن ايراني پيدا كرده‌اند. به گفته يوكي‌يوشي درنمايشگاه شكوه پرشيا، آثار باستاني مربوط تاريخ هفت هزار ساله ايران باستان منتهي به دوران ِ ساسانيان به نمايش گذاشته شده است. يوكي‌يوشي افزود: در اين نمايشگاه ِ دو ماهه، حدود دويست اثر باستاني ايران به نمايش گذاشته شده است كه قدمت برخي از آنها به هفت هزار سال مي‌رسد. به گفته وي، تمامي آثار به نمايش گذاشته شده در اين موزه را موزه ملّي ايران در اختيار آنها گذاشته است.

براي خواندن متن كامل ِ اين گزارش و ديدن تصويرهايي از آن، به تارنماي زير نگاه كنيد:
http://www.irna.ir/fa/news/view/line-5/8506296042000808.htm

Posted by Picasa



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?