Monday, August 21, 2006

 

2: 44. شانزده سالگي ي ِ "بررسي ِ كتاب" فرخنده باد!





يادداشت ويراستار


فصلنامه ي ِ فرهيخته و ارجمند ِ بررسي ِ كتاب، به منزله ي يكي از ستون هاي استوار ِ ادب ِ مهاجرت ايرانيان در دهه هاي اخير، با نشر ِ چهل و هفتمين دفتر خود، به بُرنايي و بَرومندي رسيد و شانزدهمين سال خدمت ِ شايان ِ خويش به فرهنگ و ادب ايراني در گستره ي جهاني را آغازكرد.
مجيد روشنگر، نويسنده، منتقد ادبي و مترجم شايسته كه نشر ِ نخستين دوره ي بررسي ِ كتاب را درميهن




برعهده داشت، پس از كوچ ِ ناخواسته و ناگزير از زادْبوم نيز، سوداي ِ آن خدمت ِ فرهنگي را از سر به در نكرد و خويشكاري ي سزاوارش را در كالبد ِ فرهيخته تر ِ بررسي ي كتاب ويژه ي هنر و ادبيّات، با دامنه و درونمايه اي بسيار گسترده تر وسرشارتر پي گرفت و نزديك به دو دهه است كه بي هيچ درنگ و ديركردي، در آغاز ِ هر فصلي از اين سالهاي ِ سنگينْ گذر ِ دوري، رنگين كماني از ادب و فرهنگ را به خانه ي ايرانيان مي فرستد و چشمان خسته ي آنان را فروغ مي بخشد. او با برتافتن ِ همه ي ِ دشواري ها و رنج هاي ِ انتشار چُنين دفتر ِ ارزشمندي در غُربت، از پاي ننشست و كودكي را كه پديدآورده بود، به شانزده سالگي رساند و زياده گويي نيست اگر بگويم كه پرچمدار و كاروان سالار ِ ادب ِ مهاجرت ِ ايرانيان در اين سالهاي تلخ ِ غُربت شد. دستاورد ِ كار ِ او -- كه امروز جهان شمول شده است -- مُشكي خودْبوياست و نيازي به گفتن ِ ناعطّاري همچون من ندارد.
پس، بهتر آن است كه سخن را بيش از اين به درازا نكشانم و از سوي خود و همه ي دوستداران ادب و فرهنگ ايراني، به گرمي به مجيد عزيز و نيز به همكاران قلمي و پشتيبانان مالي و خوانندگان ِ اين فصلنامه شادباش بگويم و پويايي و پايداري شان را در اين راه ِ زرّين و فرخنده آرزوكنم.


زادروز ِ بررسي ِ كتاب فرخنده باد!

 Posted by Picasa



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?