Monday, May 01, 2006

 

331. بانگ شور و نشاط و پويايي ي ِ ايرانيان در افقهاي ِ جهان: ترانه -سرود فوتبال ِ ايران


يادداشت ويراستار

بر پايه ي ِ گزارش ِ تارنماي ِ استكهلميان -- كه در دنباله ي اين يادداشت خواهد آمد-- اقايان مهرداد و مهرزاد جاويد ، از ايرانيانِ ِ


هنرمند ِ سوئد نشين، با همكاري ي شماري ديگر ازهم ميهنان ِ ساكن ِ آن سرزمين، در آستانه ي ِ برگزاري ي ِ مسابقه هاي جام ِ جهاني ي ِ فوتبال، ترانه - سرودي پرشور و پويا ساخته و آن را به تيم ِ ملّي ي ِ فوتبال ِ ايران و فراتر از آن به ملّت ايران كه -- اين فرزندان ِ دلير و افتخارآفرين را در دامان پرمهر خويش پرورده است -- پيشكش كرده اند.
شور و شوق ِ هيجان انگيز ِ اين دو هنرمند و ديگر دختران و پسران ايراني ي همكارشان در گروه ِ همسرايان، درخور ِ ستايش است و شعر ِ رضا مقصدي، شاعر ِ ايراني ي ِ "شهربند" ِ آلمان را فراياد مي آورد كه: "اين جايم و ريشه هاي ِ جانم آن جاست ...". اين گونه كوششهاي شايسته ي ايرانيان ِ به غربت رانده و به ويژه نسل هاي جوان ِ ايشان، مايه ي ِ اين اميدواري است كه غربت و مهاجرت
-- با همه ي نامرادي ها و حسرت ها و دريغ ها و تلخكامي هايش -- نتوانسته است و نخواهد توانست شاخه هاي رويان و سرسبز ِ ايراني را از تنه ي ستبر و كهن سال ِ ايران ِ جاويدان و ريشه هاي ژرف در خاك هزاره هاي تاريخش جداسازد و در زمينه هاي فرهنگي ي ديگر كم رنگ و ناپديد گرداند. چنين فرايندي به خوبي نشان مي دهد كه سخن گفتن از يك ايران ِ جهاني و گسترده در سرتا سر ِ كره ي زمين، نه يك شعار ِ توخالي و بر پايه ي خيال بافي و احساس، بلكه يك واقعيّت عيني است و امروز ( و بيش ازآن فردا) جهاني با شگفتي شاهد باليدن ها و بلندپروازي هاي شاهين هاي شكوهمند ايراني در پهنه ي سپهر ِ جهاني اند و خواهند بود.
دفتر كانون پژوهشهاي ايران شناختي در استراليا با خشنودي ي فراوان كوشش و كار ِ هنري ي دو جاويد جوان را مي ستايد و بر آنان آفرين و درود مي فرستد و كاميابي ي بيشترشان را در اين راه فرخنده و در راستاي ِ هرچه بلندآوازه تر كردن ِ نام ِ جاودان ايران آرزو مي كند.
گزارش ِ كار ِ اين هنرمندان جوان را به گفتاورد از تارنماي استكهلميان و با سپاس از دوست ارجمند، استاد دكتر تورج پارسي كه آن را به اين دفتر فرستاده اند، در پي ِ اين يادداشت مي آورم. خوانندگان گرامي ي اين صفحه مي توانند از راه ِ نشانه هاي ِ آمده در پايان گزارش، ترانه - سرود ِ تيم ِ ملّي ي ِ فوتبال ِ ايران را بشنوند.

يازدهم ارديبهشت 1385
يكم ماه مه 2006


آهنگ ِ تیم ِ ملّی ِ فوتبال، ساخته شده توسّط ِ هنرمندان ِ ایرانی ِ سوئد، منتشر شد.

استکهلمیان – مهرداد و مهرزاد جاوید، دوخواننده و آهنگساز هنرمند استکهلم همانطور که وعده داده بودند روز دوشنبه 17 آوریل آهنگ مخصوص تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی فوتبال 2006 را که مدّتهاست بر روی آن کار می کنند، به طور همزمان در سطح جهان منتشر نمودند. این آهنگ بسیارزیبا با نام "فوتبال" ابتدا به ملّت ایران و سپس به تیم ملی فوتبال ایران تقدیم شده است.
شناسنامه آهنگ "فوتبال" که در "ام 2 استودیو" در استکهلم ضبط شده است:
شعر: مهرداد جاوید
تنظیم: مهرزاد جاوید
خوانندگان متن آهنگ: مهرداد، مهرزاد و دانیال جاوید
گروه ِ کُر ِ دختران:
پردیس، پریسا، آرزو، مهسا، نیلوفر، سپیده و نیاز
گروه ِ کُر ِ پسران:
دانیال، سیامک، کامران، حمید، نادر، نوید و بابک
صدابرداری و میکس: مهرزاد جاوید
اجرا شده در ام 2 استودیو. استکهلم، سوئد - آوریل 2006

امّا شما را بیش از این منتظر نمی گذاریم و می رویم بدنبال سؤال اصلی. از کجا "داون لود" کنیم؟!
آهنگ "فوتبال" مهرداد و مهرزاد جاوید از طریق آدرس پایین همین صفحه در وب سایت رسمی ِ آنان از روز دوشنبه 17 آوریل جهت استفاده ي همه علاقمندان اعم از افراد خصوصی و رسانه های عمومی امکان پذیر و آزاد است. در وب سایت مهرداد و مهرزاد جاوید اعلام شده است که پخش این آهنگ برای تمامی رسانه ها آزاد می باشد، مشروط بر این که به صورت کامل پخش گردد. تکّه برداری از این آهنگ نیز مجاز نیست. همچنین مخلوط نمودن قسمتهایی از این آهنگ با دیگر محصولات سوئدی و نیز فروش آن به هر شکلی ممنوع اعلام شده است.
توضیح این که آهنگ دیگری هم در آستانه جام جهانی فوتبال 2006 توسط آرش هنرمند دیگر مقیم سوئد با همکاری "دی جی آلیگیتور" قبلا ساخته و منتشر شده است. لینک های مربوط به بارگیری (داون لود) مستقیم آهنگ "فوتبال" مهرداد و مهرزاد جاوید (رایت کلیک کرده و گزینه سیو/اسپارا را انتخاب کنید)
وب سایت رسمی مهرداد و مهرزاد جاویدام 2 استودیو, استکهلم
آهنگ "فوتبال" آرش و دی جی آلیگیتور


www.stockholmian.com 2006.04.17
تمامی حقوق برای استکهلمیان محفوظ است.
© 2005 Stockholmian. All rights reserved.
بیان شفاهی بخش یا تمامی یک مطلب از استکهلمیان در رادیو, تلویزیون و مشابه آن با ذکر واضح "استکهلمیان دات کام" به عنوان منبع مجاز است. هر گونه استفاده ي کتبی از بخش یا تمامی یک مطالب از استکهلمیان در سایتهای اینترنتی فقط در صورت قراردادن لینک مستقیم و قابل "کلیک" به آن مطلب در استکهلمیان مجاز بوده و در رسانه های چاپی نیز فقط در صورت ِ چاپ واضح "استکهلمیان دات کام" به عنوان منبع مجاز است. هر گونه دخل و تصرف در مطالب استکهلمیان و بازتاب مجدد آن به صورتی متفاوت، مورد ِ پیگرد ِ قانونی قرار خواهد گرفت.



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?