Tuesday, June 09, 2009

 

آغاز ِ پنجمین سال ِ نشر ِ «ایران‌شناخت»: نوکردن ِ پیمان برای ِ پی‌گیری‌ی ِ خدمت‌گزاری به فرهنگ ِ ایرانی






ایران شناخت-٥



يادداشت ويراستار

چهارشنبه بیستم خرداد ماه ١٣٨٨ خورشيدي
(دهم ژوئن ٢٠٠٩)


تارنمای ِ پژوهشی- فرهنگی‌ی ِ ایران‌شناخت در بیستم ِ خردادماه ١٣٨۴ خورشيدي (/ دهم ژوئن ۲۰۰۵ میلادی) با یاوری و راهنمایی‌ی ِ فنّی‌ی ِ دوست ِ نادیده‌ی ِ ایران‌دوست، آقای سعید محمّدی،در شبکه‌ی ِ جهانی آغاز به کار کرد و در د رازنای ِ چهارسال، با نشر ِ صدها گزارش و گفتار و گفت و شنود ِ ایران‌شناختی و فرهنگی، تصویرها و فیلم-‌ های دیدنی و پرونده‌های ِ شنیداری، به‌ویژه در گستره‌ی ِ شاهنامه‌پژوهی، توانست در راستای ِ ورزیدن ِ خویش‌ کاری‌ی ویراستار: شناخت ِ دقیق و درست ِ سویه‌های ِ گوناگون ِ فرهنگ ِ ایرانی در پیوند با دیگر فرهنگ‌ها از آغاز تا امروز گام‌بردارد و به سهم ِ خود، بی هیچ هیاهو و ادّعایی، دست‌آوردهایی به دوست‌داران ِ این فرهنگ پیشکش‌کند و راه ِ شناخت ِ بهتر و روش‌مندتر و پویاتر و رساتر و روزآمدتر کردنش را هموارترگرداند.
ایران‌شناخت رسانه‌ای‌ست ناوابسته و گروهی و برآیند ِ کوشش و کنش ِ بی دریغ و دل‌سوزانه‌ی ِ شماری از دوستان هم‌دل و هم‌اندیش ِ ویراستار (دیده و نادیده) در هفت اقلیم ِ جهان که این رسانه را جایی سزاوار برای نشر ِ اثرهای خود شناخته و دست ِ یاری به سوی ِ آن درازکرده‌اند تا بتواند بر سر ِ پا بایستد و شایسته‌ی ِ نام ِ نامی‌ی ِ ایران باشد.
همکاری‌ی ِ ویراستار با دانشنامه‌ی ِ ایرانیکا
http://www.iranica.com/






عظیم‌ترین گنجینه‌ی ِ پژوهشی‌ی ِ جهان‌شمول ِ ایران‌شناختی – و بازتاب ِ گزارش‌های ِوابسته بدان در این تارنما، آن را به کانونی‌ترین نهاد در این زمینه، پیوندداده‌است.


افزون بر این، هم‌گامی‌ی ِ ویراستار با بانوی ِ فرهیخته، گیتی مهدوی بنیادگذار و سردبیر ِ کوشای ِ تارنمای ِ کتابخانه‌ی گویا↓
http://www.ketabkhaneyegooya.blogspot.com/
در برگزاری‌ی ِ نشست‌های ِ ویژه‌ی ِ شاهنامه‌پژوهی در شبکه‌ی ِ جهانی و نشر ِ گزارش ِ آوایی‌ی ِ این نشست‌ها، سویه‌ ای دیگر از ورزیدن ِ خویش‌کاری‌ی ِ فرهنگی‌ی ِ ویراستارست.




متن ِ ۴۳ نشست ِ تا کنون برگزارشده را در این جا بشنوید.↓
http://ketabkhaneyegooya.blogspot.com/2005/11/blog-post.html



***



آشکارست که ویراستار دست ِ تنها و بی بهره‌‌مندی از این یاوری‌های ِ ارزنده و دل‌گرم‌کننده، هیچ‌گاه نمی‌توانست در کار ِ خویش، کام‌یاب‌گردد و جا دارد که در این هنگام ِ سال‌گرد، کمال ِ سپاس گزاری‌ی ِ خویش را از یکایک آن گرامیان (به‌ویژه ‌بانو گیتی مهدوی و آقایان سعید محمّدی و بهروز بیگدلی) ابرازدارد و همکاری‌شان را به‌گرمی ارج‌ بگزارد.
روی‌آوری‌ی ِ خوانندگان ِ فرهیخته و فرهنگ‌دوست به ایران‌شناخت، گسترده‌است و با پیش‌رفت ِ زمان، پیوسته گسترده ‌ترشده‌است. نهاد ِ آمارگری‌ی ِ "موتیگو" در شبکه، نشان می دهد که از آغاز تا کنون، در مجموع، ۹۲۳۸۷ تن در سراسر ِ جهان، خواننده‌ی ِ این تارنما بوده‌اند. نخستین ده کشور ِ فراگیر ِ بیشترین ِ آن‌ها، به ترتیب عبارتند از استرالیا، آمریکا، آلمان، سوئد، ایران، فرانسه، کانادا، بریتانیا، نروژ و اسپانیا. برای ِ آگاهی از جزءهای بیشتر ِ این آمار،↓
http://webstats.motigo.com/s?tab=1&link=1&id=3598228




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?