Sunday, April 08, 2007

 

2: 311. آغاز ِ آب گيري ي ِ سدّ ِ سيوند و دادخواهي ي ِ بيشتر





يادداشت ويراستار



ديشب و امروز، خبرهاي زيادي درباره ي احتمال ِ آغازشده بودن ِِ آبْ گيري ي سدّ ِ سيوند از تهران و جاهاي ديگر به اين دفتر رسيد. گزارشهاي خبرگزاريها و رسانه هاي درونْ مرزي در اين باره، چندگونه و ناهمخوان است. بيشتر گزارشها گوياي آن است كه دست اندركاران، بي پروا به برداشتهاي انتقادي ي كارشناسان اثرهاي باستاني و استادان باستان شناس و خواست همگاني ي مردم براي چشم پوشيدن از آبْ گيري ي زيانْ بار ِ اين سدّ، برآنند كه اين كار را به تدريج انجام دهند.
گفتني است كه كار به دستان در تهران، از يك سو به كُنِش ِ ايرانْ ستيزانه ي سازندگان فيلم 300 اعتراض مي كنند و درونمايه ي آن را توهين به ارزشهاي فرهنگ ايراني مي شمارند و از سوي ديگر، خود، دانسته و آگاهانه و بي اعتنا به خواست مردم و نظر ِ كارشناسان، مهم ترين و ارزشمندترين بخش ِ يادمانهاي باستاني را در معرض نابودي قرارمي دهند. به راستي چه كسي پاسخ گوي ِ اين تناقض آشكار و اين كردار زيان بار خواهد بود.
*
در پيامي از تهران، آمده بود كه شماري از دوستداران فرهنگ باستاني و ميراث كهن نياكان، يك نمايش اعتراضي ي ديگر در برابر مجلس را براي امروز (دوشنبه بيستم فروردين) تدارك ديده اند.




از سوي ديگر، كميته ي جهاني ي نجات پاسارگاد، گزارشهاي تازه اي را درباره ي اين رويداد، در تارنماي خود نشرداده است. سردبير تارنما در پيام ويژه اي به اين دفتر، پيوند دادن به اين رسانه را براي آگاهي ي خوانندگان از تازه ترين خبرها و كوششها، خواستارشده است.
http://www.savepasargad.com/


Posted by Picasa



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?