Tuesday, March 20, 2007

 

سه افزوده بر «جُنگ ِ نوروزي»، پيوستي بر درآمد ِ 2:292









يادداشت ويراستار


نخست اين كه امروز 29 اسفندماه، سالْ روز ِ تصويب قانون ملّي كردن ِ صنعت نفت ايران در مجلس شوراي ملّي ي ايران در سال 1329 به پيشنهاد و كوشش و همّت زنده ياد دكتر محمّد مصدّق است و در گاه شمار تاريخي و اجتماعي ي ما، به سبب پيوستگي با نوروز بزرگ، جشن در جشن به شمار مي آيد. اين روز ِ يادماني و بزرگ را به همه ي هم ميهنان گرامي ام شادباش مي گويم.
دوم اين كه نشر ِ جُنگ ِ نوروزي- درآمد ِ 2:292، با پذيره ي گسترده و مهرآميز ِ دوستداران ِ فرهنگ ايراني و خوانندگان ارجمند اين تارنما رو به رو گرديد و پيام هاي مهرآميز ِ بسياري از سوي آنان به اين دفتر رسيد كه مايه ي سپاس فراوان ويراستارست و خود، پيوند ِ دلها و جانها را در رويكرد به اين جشنْ آيين ِ باستاني نشان مي دهد.
در اين پيوست، سه افزوده ي ديگر بر آن درآمد را پيشكش ِ دوستان گرامي ي ِ ديده و ناديده ام مي كنم:
يك) نوشتاري پُراحساس و دلپذير و خواندني از دوست ارجمندم بانو شيرين طبيب زاده در شماره ي نوروزي ي ِ دوماهنامه ي الكترونيك ِ ايران روزنه به سردبيري ي ِ او با عنوان: جعفرخان هيچ گاه به فرنگ نرفت كه در آن به شيوه اي ظريف، اندوه ِ دوري از ميهن و غُربت زدگي ي دورماندگان ِ از رادْبوم را، در آستانه ي نوروز -- پيوندگاه ِ دلهاي همه ي ايرانيان در ميهن و فراسوي آن -- به نمايش درآورده است.
متن ِ اين نوشتار را در اين جا بيابيد و بخوانيد:http://www.rozanehmagazine.com/MarchApril07/ajafarkhan3.htm
*
دو) بانو آلما قوانلو يك برنامه ي ويژه ي نوروزي را در چهارچوب برنامه ي هفتگي اش به نام «دريچه اي بر
باغ ِ بسيارْ درخت»، به مدّت 35 دقيقه در تلويزيون ِ اِي. اِف. اِن.
AFN FARSI NET
در كاليفرنيا اجراكرده است. متن اين برنامه را مي توانيد در نشاني ي زير بيابيد و ببينيد و بشنويد:http://www.afnl.com/view.php?f=Alma031707.wmv&t=Alma
*
سه) دوست ارجمند من ، شاعر گرامي دكتر علي زرّين، كارت ِ شادباش ِ نوروزي ي ِ بسيار زيبايي را -- كه يك شقايق زار زمينه ي آن است -- از كاليفرنيا به اين دفتر فرستاده است كه آن را زيورْبخش ِ پايان ِ اين پيوست مي كنم.



 Posted by Picasa



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?