Friday, March 16, 2007

 

2: 289. آيين ِ رونمايي ي ِ يك كتاب ِ بزرگ ِ ايران شناختي در تهران



يادداشت ويراستار


خوشبختانه با همه ي ِ بازداريها و دشواريهاي در كار، كوششها و كُنِشهاي ايران شناختي در ميهن مان، نه تنها ايستانمانده، بلكه با دامنه اي گسترده تر از پيش پي گيري شده است.
زنجيره ي پژوهشها و ترجمه هاي استاد ِ دانشور دكتر پرويز رجبي، يكي از فرازهاي چشمْ گير ِ اين كُنِشهاست



كه پيش از اين، در همين تارنما به پاره اي از آنها رويكرد داشته ام.
به تازگي نيز ترجمه ي كتاب ارجمند ِ يافته هاي تازه از ايران ِ باستان، اثر ِ ايران شناس بزرگ آلماني، استاد والتر هينتس، از كارگاه دانش و پژوهش دكتر رجبي بيرون آمد و به همه ي دوستداران ِ فرهنگ كهن ايراني




عرضه گرديد. (دكتر رجبي، در ستايشي سزاوار از استاد ِ خود والتر هينتس، او را نمونه ی کامل یک انسان و معلّمی بزرگ برای همه ی شرق شناسان جهان خوانده است.)
به همين مناسبت و براي شاباش ِ برداشته شدن ِ اين گام ِ تازه، در پانزدهم اسفندماه، آيين ِ رونمايي ي ِ كتاب ِ تازه، در تهران برگزارگرديد. اين مژده ي شادي بخش در همان هنگام، به اين دفتر رسيد؛ امّا تا زمينه ي بازْنشر ِ گزارش و تصويرهاي آن آماده شود، يكي دو هفته اي گذشت.




اكنون خشنودم كه مي توانم اين خويشكاري ي فرهنگي را بورزم و در آستانه ي نوروز بزرگ، متن ِ كامل ِ گزارش را با پيوند دادن به نشاني ي نشرْگاه ِ نخستين ِ آن، تارنماي ِ شاهنامه و ايران، به منزله ي ارمغان نوروزي، به خوانندگان ِ گرامي ي اين تارنما، پيشكش كنم. پذيرفته باد!
از دوست ِ كوشنده و پژوهنده، آقاي مسعود لقمان كه نشاني را برايم فرستادند و نيز از دكتر رجبي ي عزيز كه به درخواست من، تصويري از استاد ِ زنده ياد ِ خود هينتس را پيوست ِ ايميل پيامي از خود كردند، كمال ِ سپاس را مي گزارم.
گزارش را در اين نشاني، بيابيد و بخوانيد:
http://shahnamehvairan.com/ver2007/index.php?option=com_content&task=view&id=220&Itemid=31




از چپ به راست: دكتر روزبه زرّين كوب، علي دهباشي، دكتر پرويز رجبي و زُهره حسين زادگان
در آيين ِ رونمايي ي كتاب والتر هينتس به ترجمه ي دكتر رجبي

Posted by Picasa




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?