Thursday, September 01, 2005

 

كتابي كليدي و مهمّ در شناخت ِ پيشينه ي تاريخي ي ِ خليج فارس





بُنياد جغرافيايي ي سحاب در تهران، دست به ابتكار و كوشش ِ بايسته اي در گُستره ي ِ پژوهش هاي ايران شناختي زده و با رويكرد به پشتوانه هاي معتبر تاريخي، نقشه هاي كهن جغرافيايي ي ِ خليج فارس را در يك جلد نشرداده است.
ما اين كُنِش ِ سزاوار ِ سحاب را ارج مي گذاريم و به همه ي دست اندر كاران ِ توليد و چاپخش اين كتاب، دست مريزاد مي گوييم و آفرين نثارشان مي كنيم.
جا دارد كه همه ي ايرانيان و دوستداران ميراث ارجمند و فرهنگ كهن بنياد ايراني، اين كتاب ِ سودمند را پذيره شوند و با دقّت بخوانند و بررسند و به ديگران -- خواه ايراني، خواه جُز ايراني -- بشناسانند تا همگان بدانند كه سخن ايرانيان در مورد ِ خليج فارس، نه يك تَرفَند ِ سياسي و اقتصادي ي روز، بلكه يك دادخواست تاريخي است كه هيچ يك از دست اندر كاران ِ بازي هاي امروزين نمي توانند آن را ناديده بگيرند.
اي كاش بُنياد سحاب در راستاي ِ كامل كردن ِ اين خدمت ِ ارزنده و به منظور ِ جهان شمول كردن ِ داده هاي اين اثر، روايتي از آن را به زبان انگليسي نشر دهد.
* * *
پژوهنده ي جوان و پويا پژمان اكبرزاده، بررسي و نقدي بر اين كتاب نوشته كه در شماره ي ديروز (پنجشنبه) شرق، روزنامه ي بامداد تهران نشر يافته است و ما نشاني آن را براي آگاهي ي خوانندگان اين صفحه، بازمي آوريم:
http://www.sharghnewspaper.com/840610/html/spc6.htm#s289635



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?